O FIRMIESeris Konsalnet – Największa firma branży ochrony w Polsce oraz część międzynarodowej Grupy SERIS – jednego z globalnych leaderów w branży Security. Firma działa od ponad 25 lat, świadcząc usługi w każdym segmencie rynku Security: ochronie fizycznej, monitoringu obiektów stacjonarnych oraz monitoringu GPS pojazdów, a także projektowaniu i realizacji technicznych systemów zabezpieczeń.
OFERTAŚwiadczymy usługi w każdym z segmentów rynku security – ochrony fizycznej, monitoringu, systemów alarmowych i lokalizacji pojazdów. Dzięki temu możemy opracowywać i realizować usługi łączące poszczególne segmenty – co przy dużym doświadczeniu firmy pozwala na optymalizację kosztów ochrony.
Kamery stosowane są w ochronie fizycznej od dawna. Uzyskiwany z nich obraz może służyć jednak nie tylko celom związanym z bezpieczeństwem, ale także wspierać optymalizację procesów oraz marketing i sprzedaż. Czego nie wypatrzy pojedynczy człowiek, to dostrzeże zintegrowany system analizy obrazu z monitoringu. Jak w sporcie, gdzie to, co umknie sędziemu, będzie widoczne na ekranach sędziów VAR (wideoweryfikacji lub wideo asystenta arbitra).
Punkt bez powrotu
Nie da się odwrócić trendu odchodzenia od monitoringu w ochronie fizycznej realizowanej głównie przez ludzi na korzyść rozwiązań technologicznych. Zmiana jest nieuchronna. Nie wystarczą ludzie, nie wystarczą same kamery i ekrany. Nadszedł czas zintegrowanych i inteligentnych systemów. W nich poszczególne elementy fizyczne, bez stojących za nimi rozwiązań analitycznych i automatyzujących, stanowią ledwie cząstkę systemu. Także tylko częścią systemu są oparte na analizie obrazu usługi związane z ochroną. To, co można zaobserwować na monitorach to ogromny zasób danych, które można wykorzystywać w celach optymalizacji przepływu ludzi, rzeczy i pojazdów, a także w służbie marketingu i sprzedaży w kanale tradycyjnym.
Na wdrożenie własnymi siłami systemu monitorowania na miarę obecnych możliwości technologicznych, regulacji prawnych i rosnących potrzeb, konieczne są duże środki finansowe oraz czas. Czasu szkoda, pieniądze w obecnych czasach ogląda się kilka razy przed wydaniem lub zainwestowaniem. Skoro są partnerzy, którzy mają doświadczenie, dysponują zapleczem finansowym, organizacyjnym (ludzkim i systemowym) oraz technologią (sprzętem oraz zaawansowanym oprogramowaniem), warto skorzystać z ich rozwiązań. Można zainwestować od razu w system, można wybrać opcję abonamentową; za uruchomioną na fizycznej podstawie usługę, płacić osobno.
iCCTV jest autorskim rozwiązaniem przygotowanym przez Konsalnet, wdrożonym 5 lat temu i nadal rozwijanym po dołączeniu firmy do Grupy Seris. Integruje w sobie urządzenia fizyczne (różnych producentów, nowe i już używane) z oprogramowaniem do analizy obrazu z monitoringu przy pomocy nowoczesnych i dostosowanych do potrzeb algorytmów. System inteligentnej analizy obrazu z kamer jest skalowalny. Może, wraz ze zmianą potrzeb, obsługiwać więcej lub mniej kamer oraz mogą być w jego ramach uruchamiane kolejne usługi. Unikalność tego rozwiązania polega na tym, że całość kontroli nad nim ma Seris Konsalnet – firma, która go stworzyła, eksploatuje z powodzeniem u wielu Klientów i stale rozwija o nowe funkcjonalności.
Co się liczy w nowoczesnym monitoringu
Kryteria wyboru Partnera na rynku monitoringu się zmieniły. Cena oczywiście ma znaczenie. Są jednak kwestie znacznie ważniejsze. Liczy się możliwość wykorzystania już zainstalowanych kamer, ewentualnego uzupełnienia ich o kolejne, a przede wszystkim możliwość połączenia ich z systemem inteligentnej analizy obrazu. Dopiero tak kompleksowa usługa pozwala na osiągnięcie wyższej skuteczności ochrony i, co za tym idzie, podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Za tym idą konkretne korzyści finansowe znacznie przewyższające inwestycję. Tym, co istotne z punktu widzenia firm korzystających z monitoringu, jest maksymalizacja wykorzystania danych, które da się wydobyć z obrazu, przeanalizować pod różnym kątem i stworzyć na ich bazie realną wartość biznesową. Można śmiało powiedzieć, że dzięki dobremu systemowi dane się nie marnują, służą w wielu sferach poza ochroną.
Dobrym przykładem wykorzystania monitoringu jest obserwowanie przepływów, a nawet zachowań Klientów odwiedzających sklepy i centra handlowe, a także ludzi korzystających z obiektów publicznych, jak dworce lotnicze czy kolejowe. Z tego, jakimi drogami przemieszczają się, w jakich godzinach itp., można się wiele dowiedzieć. Te informacje zwykle przekładanie są na działania z zakresu marketingu (w tym ustawienia i ekspozycji towarów oraz umiejscowienia przekazów reklamowych), organizacji ruchu w obiekcie czy stricte sprzedaży. W tym ostatnim przypadku badane mogą być powiązania pomiędzy dokonywanymi transakcjami a przemieszczaniem się ludzi, ich obecnością w danych miejscach o określonych porach. Obrazowane jest to m.in. poprzez tzw. heat mapy, które pokazują intensywność i liczebność przebywania ludzi w danych obszarach. Analitycy mają dostęp do informacji, które realnie wpływają na podniesienie poziomu doświadczenia ich Klientów (CX), z jednej strony, a na sprzedaż z drugiej.
W czym kryje się wartość usługi monitorowania obrazu
Klienci biznesowi chcą wiedzieć za co płacą. Tym, co doceniają, jest wartość wnoszona przez rozwiązanie. Opiera się ona na korzyściach (otrzymywaniu tego, czego się chce), potrzebach (eliminowaniu tego, co przeszkadza, unikaniu strat) oraz uwolnieniu od obaw utrudniających lub uniemożliwiających koncentrację na głównej działalności firmy.
Klienci korzystający z Seris Konsalnet iCCTV mogą na podstawie analizy obrazu:
skrócić czas reakcji na niepożądane zdarzenia,
stosować reakcje adekwatne do sytuacji na podstawie wideo weryfikacji,
prewencyjnie zniechęcać potencjalnych intruzów i osoby z wewnątrz chcące łamać zasady,
kontrolować i optymalizować przepływ ludzi i pojazdów,
minimalizować ryzyko występowania błędów ludzkich,
unikać fałszywych alarmów wywołanych np. przez zwierzęta lub dzieci,
„odwiedzać” częściej poszczególne miejsca na terenie obiektu dzięki wideo obchodowi,
uszczelnić ochronę fizyczną automatycznie wykrywając intruza w wybranych strefach,
nadzorować ruch ludzi i pojazdów, przez co zapobiegać niepożądanym zdarzeniom,
korzystać ze skompresowanego obrazu z kamer bez dostępu do stałego łącza,
korzystać z opcji rozpoznawania twarzy osób w zasięgu obiektywu kamery,
analizować ruch towarowy w sklepie lub magazynie, co wspiera optymalizację procesów,
identyfikować i uzyskiwać alerty dotyczące podejrzanych przedmiotów w obiekcie,
zliczać osoby w celach marketingowych czy związanych z bezpieczeństwem,
po zintegrowaniu z systemem awizacji pojazdów automatyzować wjazd na teren obiektu,
dzięki opcji rozpoznawania tablic rejestracyjnych poprawić płynność wjazdów i wyjazdów,
weryfikować pozycję obiektu na monitorowanym obszarze,
wykrywać sytuacje niebezpieczne (np. zakazany ruch pieszy lub kolizje parkingowe),
rozpoznawać osoby zapisane w bazie biometrycznej,
wykrywać niepożądaną obecność w określonym czasie,
analizować konwersję odwiedzin w sklepie na sprzedaż,
skracać czas dostaw i załadunków.
Te elementy wpływają na obniżanie strat i marnotrawstw, a co za tym idzie kosztów. Pomagają także w podnoszeniu zyskowności działalności. Zapewniają także, jakże ważny, spokojny sen właścicieli czy zarządzających firmą. Spokój i pewność zawsze są w cenie.
Porównanie ICCTV z systemem wideo weryfikacji stosowanym w sporcie jest trafione. W obu przypadkach ludzie lub wyspecjalizowane aplikacje analizują obraz, przekazują informacje do decydenta, który podejmuje określone kroki. Pozwalają także tworzyć raporty oraz przechowywać dane na później.