Szybki kontakt

Stacja Monitorowania Alarmów22 19 659
Infolinia22 560 62 62
Wyślij wiadomość
23 listopada 2020

Cleaning 4.0 Rewolucja na rynku usług czystości.

Rynek utrzymania czystości obiektów komercyjnych zmienia się bardzo dynamicznie. Nowe wymagania ze strony Klientów powodują, że firmy sprzątające cały czas muszą bardzo się szybko profesjonalizować. Niebagatelny wpływ ma także rozwój technologii. Automatyzacja i robotyzacja powoli stają się standardem w dziedzinie, która jeszcze do niedawana opierała się wyłącznie na fizycznej pracy ludzi. Najbardziej znacząco na kształt całej branży wpływa obecna, niespokojna  sytuacja na rynku. Zarówno trendy długookresowe, jak i nagłe wydarzenia mają ogromny wpływ na kształtowanie się wymagań odbiorców i rodzaj oferowanych usług.

Rachunek ekonomiczny a rewolucja technologiczna 4.0

Biznes zawsze liczy koszty, szczególnie w trudnych czasach. Do tej pory branża sprzątająca oparta była głównie na ludziach. Miało to sens, kiedy praca ludzi była tania i łatwo dostępna. Teraz, kiedy koszty zatrudnienia radykalnie wzrosły, zatrudnianie rzeszy ludzi staje się coraz trudniejsze i grozi utratą opłacalności. Firma sprzątająca musi się dostosować, albo zginie.

Obecnie na fali rozpoczynającej się recesji wywołanej pandemią ma to szczególne znaczenie. Wiele branż zderzyło się z radykalnym spadkiem popytu na swoje usługi. W takiej sytuacji zarządzanie kosztami ma kluczowe znaczenie. Każdą złotówkę ogląda się teraz wiele razy. Dyrektorzy finansowi wespół z administratorami szukają wszędzie oszczędności, niechętnie przy tym rezygnując z zaspokojenia potrzeb i jakości usług.

Nowoczesne przedsiębiorstwa, takie jak Seris Konsalnet Cleaning oferują rozwiązania, które mogą zoptymalizować koszty utrzymania czystości przy jednoczesnym zadbaniu o wysoką jakość. Doskonałym przykładem jest wdrożenie robotyzacji. Dzięki niej powierzchnie mogą być czyszczone w modelu całodobowym. Takie rozwiązanie oferuje przy okazji dodatkowe wartości, w tym budowę wizerunku nowoczesnej, innowacyjnej firmy. Robot sprzątający pasuje do stosowanych już w przedsiębiorstwie samochodów elektrycznych, automatycznych systemów dostępu do obiektów, automatyzacji produkcji czy działań w Marketingu Internetowym. To nowy standard usług czystości – Cleaning 4.0.

 

Dbałość o środowisko

Ekologia stanowi kolejne wyzwanie dla wszystkich firm sprzątających i ich Klientów. Stała się ona nie tylko modą, trendem, ale przede wszystkim obowiązkiem. Wzrost świadomości społecznej oraz upubliczniane alarmujących danych na temat zanieczyszczenia naszej planety powodują, że troska o środowisko staje się koniecznością. Wraz z rosnącymi oczekiwaniami po stronie Klientów zwiększa się poczucie odpowiedzialności wśród firm działających w branży utrzymania czystości. Wspierają to coraz bardziej wyśrubowane normy i regulacje prawne nakładające szereg obowiązków na przedsiębiorstwa.

Oczywistym elementem realizacji usług sprzątania jest segregowanie oraz utylizacja śmieci. Tu od technologicznych rozwiązań bardziej istotna jest odpowiednia organizacja pracy i rzetelność pracowników sprzątających. Do obu w Seris Konsalnet Cleaning  przykłada się olbrzymią wagę.

Kolejnym wyzwaniem są kwestie związane z utrzymaniem w czystości różnych powierzchni. Dzięki nowoczesnym urządzeniom jesteśmy w stanie zminimalizować ilość zużywanej wody
i powstających ścieków. Poza efektem ekologicznym takie działania przekładają się także na ograniczenie ponoszonych przez Klientów kosztów, bo zarówno za pobór wody, jak i odbiór ścieków płaci się słono. Innymi sposobami na zadbanie o naturę są:

  • użycie chemii biodegradowalnej do mycia,
  • stawianie na używanie skoncentrowanej chemii (granulatów) w zbiorczych opakowaniach.

W dbaniu o niezanieczyszczanie środowiska sprawdza się także stosowanie technologii czyszczenia bez użycia chemii. Wśród nich warto zwrócić uwagę na czyszczenie parowe oraz przy użyciu wody zdemineralizowanej. Użycie tego drugiego rozwiązania pozostawia powierzchnie szklane czystymi na dłużej, więc można je myć rzadziej.

Wszystkie te metody stosujemy w praktyce, wierni dwóm ważnym dla nas wartościom – dbałości o naszą planetę i szacunkowi dla ludzi ją zamieszkujących, dziś oraz tych, którzy przyjdą po nas.

 

Pandemia

Wydawało się, że stosunkowo spokojnej branży, jaką jest utrzymanie czystości, nic nie jest w stanie poruszyć. Do czasu, kiedy światem zawładnęła pandemia. W związku z nią pojawiły się zupełnie niespotykane dotąd wymogi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Powszechną świadomość zajęło słowo dezynfekcja. Po stronie firm sprzątających powstała konieczność dostosowania procedur, modyfikacji usługi i sposobu ich realizacji tak, żeby spełnić wyśrubowane standardy epidemiologiczne. Adaptacja musiała być nie tylko skuteczna, ale przede wszystkim natychmiastowa. Dezynfekcja stała się podstawowym zadaniem firm sprzątających.

Pandemia pokazała całemu społeczeństwu, jak ważne jest zapewnienie odpowiednich standardów czystości. Właściwie cały rynek uświadomił sobie jak kluczowa jest usługa utrzymania czystości.
Z drugiej strony na firmach sprzątających spoczęła ogromna odpowiedzialność. Od ich pracy tak naprawdę zależy teraz zdrowie i życie ludzi.

 

Rynek usług utrzymania czystości zmienia się dynamicznie. Oprócz omówionych powyżej wyzwań wprowadzane są nowe normy i regulacje prawne. Do tego, aby wszystkim tym wyzwaniom sprostać potrzebna jest postawa elastyczności i gotowości do zmian. Nie mniej ważni są ludzie, ci zarządzający i ci realizujący usługi na pierwszej linii. To od ich zaangażowania, odpowiedzialności i rzetelności zależy końcowy efekt i bezpieczeństwo nas wszystkich.

Oprócz elastyczności i gotowość do szybkiego zaadaptowania się do nowych okoliczności konieczna jest jeszcze zdolność operacyjna. W Seris Konsalnet Cleaning  mamy zasoby, które pozwalają szybko „rzucić” do działania zarówno wykwalifikowanych pracowników, jak i specjalistyczne urządzenia. Skala działania ma znaczenie. Jeżeli potrzebują tego nasi Klienci jesteśmy w stanie w bardzo krótkim czasie sfinansować zakup specjalistycznego sprzętu i urządzeń.

Dla całościowego efektu ważne jest też to, że realizując nasze usługi mamy dopracowane i sprawdzone procedury wypracowane przez blisko 20 lat. Pozwalają nam one zapewnić bezpieczeństwo pracownikom. Troska o ludzi jest naszym absolutnym priorytetem.

Przy naszej wielkości, co doceniają nasi Klienci, jesteśmy wyjątkowo szybcy i zwinni. W naszym przypadku śmiało można powiedzieć, że rozmiar ma znaczenie. Duży może więcej!

Tagi: , , , , Powrót do aktualności

CENTRALA

ul. Jana Kazimierza 55
01-267 Warszawa
tel.: (22) 560 50 00
fax: (22) 560 50 04

Lokalizacja na mapie  →

Formularz kontaktowykliknij aby rozwinąć

    Temat wiadomości

    Imię i nazwisko

    Firma

    Kod pocztowy

    Telefon kontaktowy

    Adres email

    Treść

    Oddziały agencji Seris Konsalnet
    w Polsce